Thankz 4 being my followers

Saturday, March 16, 2013

Anjakan Paradigma..


Anjakan Paradigma itu bermula

pabila hati

sudah bersedia untuk menerima perubahan..




Mentarbiah diri. Mungkin mudah. Tapi memerlukan masa.

Mentarbiah rakan. Mungkin sukar. Tapi InsyaAllah akan ada hasilnya.



AN : Dekatkanlah diri dengan majlis ilmu, nescaya kita akan merasai satu ketenangan yang tak tergambar oleh kata2..Jom berubah ke arah yang lebih baik!


Monday, March 4, 2013

Seuntai kata untuk dirasa..


Assalamualaikum w.b.t.

Hello guys! Long time no see laaa..

Setelah berminggu2 cuti, so hari ni dengan rasminya cuti sem telah pun berakhir. So telah bermula kembali kehidupan sebagai seorang pelajar.

Satu pengharapan. Hopefully sem baru ni bawa sirna baru dalam kehidupan aku. Kesan daripada sem 5 yang mana aku kurang 'berfoya2' ketika belajar. Alhamdulillah ada peningkatan dalam pointer aku. Cuma ada sedikit dugaan untuk aku. Tapi takpe, dah muhasabah diri balik n ada beberapa ayat daripada kawan aku yang buat aku tersedar daripada mimpi di siang hari :

" Bukan semua ujian itu musibah. Mungkin rahmat. Sebab. Allah nak kita sentiasa mengingatiNya. Ketentuan Allah lebih baik. "

Lagi satu,

" Sentiasa rasa Allah itu ada dekat dengan kita. Memerhatikan kita. Allah dah bagi apa yang kita nak, tapi apa yang kita bagi untuk Allah? "

Aku bersyukur sangat dikurniakan keluarga n kawan2 yang selalu support aku walau kat mana aku berada. Tapi. Aku manusia biasa, kadang2 leka dengan arus dunia. Tapi dikala aku leka, ada kawan yang menasihati aku. Ada keluarga yang sentiasa amik berat pasal aku. Allah sayang dekat kau Najwa. Sebab tu Dia kasik ujian.

Permulaan hari, agak bersemangat. Jadual pun best sebab tak ada kelas malam.

Tiada perasa. Tiada perisa. Tiada rasa. Kaku berbicara.

Welcome back to school guys!

Salam.



AN : Semoga semua dilimpahi rahmat dalam kehidupan seharian. Amin.