Thankz 4 being my followers

Monday, January 21, 2013

Setelah seminggu bercuti


Assalamualaikum w.b.t.

Haaaaaa.... Nak tau tak ni dia aktiviti aku sepanjang seminggu bercuti..





Amende ni?

Ehem! Saja nak gtw tetiba aku bertukar jadi CIKGU AKAUN tak bertauliah sekejap..

Sebabnya makcik aku mintak tolong betulkan folio student dia, budak2 form 4...

Sekali pandang folio tu, memang lost habis ape yang pernah aku belajar masa sekolah dulu..




At last ter'revised balik segala benda yang pernah belajar dulu..

Invois Asal refer pada belian secara kredit
Invois Salinan refer pada jualan secara kredit
Lepas tu kene transfer dalam journal, buku tunai n ledger..

Huish terimbau kembali kenangan masa kegemilangan belajar dekat sekolah menengah.

Sekejap je masa berlalu, baru sedar tahun ni masuk tahun ke-5 tinggalkan zaman persekolahan.

Lama tu.....

Emmmm..... Aku rasa kerja kusus kiteorang dulu lagi senang berbanding yang sekarang punya. Kalau dulu, cikgu dah siap2 kasik dokumen n kita just isi kat mana yang patut je. Tapi sekarang, cikgu just kasik nama perniagaan n bentuk dokumen apa yang dia nak. Then, student kene create sendiri dokumen yang diperlukan. Hebat lah. Aku yang tukang menanda pun pening kepala, ape lagi budak2 yang kene buat tu. Kesian korang...





Walaupun aku berkesempatan jadik cikgu tak bertauliah seketika, tapi aku tetap tak berhasrat nak jadi cikgu @ pensyarah.

Kalo aku jadik cikgu @ pensyarah abes lunyai student aku kerjakan... Habis folio budak2 ni aku conteng sana sini...hehe... Nasib korang la...




Tapi kerja ni just untuk seminggu je..

Start minggu ni aku bertukar jadik babysitter lak, sebelum cuti lagi aku dah tau jadual untuk aku masa cuti ni.

Siap kene booking awal2 lagi tao..hehe..

Ape2 je lah, aku okey je dengan semua ni..

Tapi esok aku kena pergi kem dulu selama 4 hari lepas tu bermulalah rutin harian aku sebagai suri rumah sepenuh masa..

Btw, happy holidays geng!

Jumpa lagi. Salam.



AN : Jangan terus menerima sesuatu yang baru. Tapi ambil, pertimbangkan, buat penilaian, then baru boleh terima atau tolak.



5 263 Contengan Jalanan:

zahidahwahid said...

zaman sekolah sibuk dengan folio, masuk uni sibuk dengan report... memang pening kepala... hehehe...

singgah dari blogger area... have a nice day

An Najwa said...

betul3x..thanks..

Katak Comel said...

cam retis la dye..
siap kne booking ni..
ahaha

kaizen said...

biler yg kite ni x sibuk?? ahahaha

kire ok laa cuti2 tlg cikgu...

An Najwa said...

katak comel : sekali skala blgk cm retis ape slh'y....hahahaha


kaizen : tw xpe..cuti2 pn sibuk...huishhh