Thankz 4 being my followers

Saturday, April 28, 2012

Coretan hari terakhir di rumah



Hari ini

Hari terakhir berada di rumah

Hari terakhir bermalam di rumah

Seminggu berlalu bagai angin lalu

Hari pertama : "Najwa bila kau sampai?"

Hari kedua : "Tinggal sorang aje?"

Hari ketiga : "Najwa, aku balik hari ni"

Hari keempat : "Najwa, jom teman aku?"

Hari kelima : "Najwa, kalau aku, tak hidup tinggal sorang kat rumah?"

Rumah besar tapi kosong

Rumah besar tanpa ada suara berbual

Rumah besar tanpa ada suara tv dan juga suara radio

yang ada hanyalah 'suara' laptop mendendangkan lagu "aku maafkan kamu"

Sepi bosan kosong

Terkadang ada suara bertanya "Nak makan apa2 tak?"

Jawapan yang dilontarkan "Nanti saya cari sendiri"

Jiran kata "Baguslah kau balik Najwa"

Terkadang hati terdetik nak jadikan rumah ni rumah anak yatim

Kasihan mereka yang di luar sana tiada tempat berlindung

Hari berlalu begitu sahaja

Hari keenam : "Abi, hari ni saya nak balik Melaka"

Ada sedu di hujungnya, ada air mata mengalir di pipi tua itu

Mata ini tak mampu lagi memandang, hanya langkah kaki dihanyun tanpa menoleh ke belakang.



AN : Sebulan lagi saya balik Abi.



0 263 Contengan Jalanan: