Thankz 4 being my followers

Wednesday, September 14, 2011

Ok fine cuti dah habis!


Assalamualaikum pembuka bicara.

Ce tengok tajuk, sure punya korang dah tau benda apa yang aku nak sampaikan. 

Ehem! Perhatian2x, dengan ini secara rasminya aku nak maklumkan bahawa cuti semester selama empat bulan telah pun berakhir *walaupun kelas sudah berlangsung selama dua hari* *terlambat update*. 

So dengan ini, aku juga nak maklumkan bahawa masa aku untuk ber'blogging' serta ber'facebook'ing akan dihentikan dikurangkan seketika. Harap maklum. Kalau aku ada masa aku jalan2 kat blog korang yep.

Errr.... Terasa macam hidup tak complete lak kalau satu hari tak baca blog. Sedih. Sobs, sobsss dan sobssss *terima kenyataan Najwa bahawa perang dengan buku sudah bermula*. 

Ok2 kembali kepada topik asal. Cuti dah habis. Walaupun ramai tak dapat terima kenyataan tentang perkara tu tapi korang kena terima jugak.

Cuti tu memang best. Siapa kata cuti tak best? Meh habaq mai kat aku. Tapi lagi best kalau kita manfaatkan cuti tu dengan sebaik mungkin *macam yang aku buat! hait cehhh! HAHA*. 

Kalau cuti aku prefer untuk kerja daripada duduk dekat rumah menternak lemak yang dah sedia ada ni. 

Sambil cuti dapat kumpul pengalaman. Bak kata cousin aku "Experience which worth more than money".. Yupz dat's rite. Tapi duit pun berharga jugak, kalau tak ada duit tak hidup la kita ni. Senang kata dua2 berhargalah. 

Aku kerja sebab nak dapatkan duit *ayat kejam*. Even ramai membe aku kata "buat apa kerja anak peneroka felda kan kaya", yang kaya ayah aku bukan aku. Sampai bila asik dok susahkan mak ayah je, ada masa kita kena berdikari untuk dapatkan something dalam hidup kita.

Kalau korang nak tau apa kerja aku sepanjang cuti sem ni korang boleh klik link ini dan ini.

Setakat empat bulan aku kerja ni aku dapat kumpul lebih kurang RM1k++, masyuk tak? Campur duit raya dalam RM2k++ . Tu gaji bersih, kalau dah tolak aku shopping + wayang + topup untuk empat bulan so tinggal la RM1k ++, tapi Alhamdulillah duit tu lepas untuk aku bayar yuran, duit kolej n buku sem ni.

Ikot hati memang nak berjoli sakan bila dapat duit, nak tukar handphone, tukar laptop. Tapi apakan daya, terima jelah. Beringat sebelum terkena *saje nak share pengalaman dengan korang*.

So far, itu sebabnya aku suka kerja masa cuti semester.

Kepada korang2 yang baru start sem, wish aku untuk korang selamat study n buat yang terbaik. Hope sem ni lebih baik daripada sem2 yang sebelum ni. Amin.

Kepada mereka2 yang nak final exam minggu depan, good luck, buat yang terbaik, jangan mengalah sebelum kalah k. 

See ya. Salam.




AN : Sori entry ni guna bahasa rojak.
.

6 263 Contengan Jalanan:

Amirah Adnan said...

selamat study :)

amirulspurs said...

hehe, jgn sedih sgt kalau tak dpt baca blog. cer baca blog aku, mst tak sedih. hehehe.


p/s : blog hg tak berat, ringan jek. jap jek loading. hehe, follow.
amirulspurs.blogspot.com

fAr0T said...

yaehhhh da masuk blajar....excited nyer.....haaha=P

An Najwa said...

@amirah : tq :)

@amirul : nak online pn xleh ape lg nk dpt bce blog ko...hehe

@farot : ehem! tau la die dh nak final pastu dh cuti sem, saje je ea..pape pn gud luck tau tok final ni, lw xdpt jwp ingt je muke akk, konpem t dpt jwp gn tenang...keh3

yusuf said...

waktunya belajar.

blogwalking nya di tunda dulu.

salam kenal dari indonesia

An Najwa said...

@yusuf : thanks! selamat berkenalan :)