Thankz 4 being my followers

Tuesday, September 6, 2011

Cerita Sebelum Raya


Assalamualaikum pembuka bicara.

Ehem! Setelah seminggu aku bersara dari dunia blog, finally hari ni aku decide nak update blog. Errr.. Susah betul nak dapatkan balik mood tok update blog ni. Beraya sakan la katekan *kali ni update blog sambil dengar lagu raya* kasik mood raya kembali membara. Cewah! Over sudah! HEHE

Ok meh2 aku cerita pasal raya aku tahun ni. Tapi sebelum tu aku nak cerita agenda sebelum hari raya.

Aku sampai kat kampung petang isnin. After buka aku gn kakak, abang, kazen2, makcik n pakcik aku dok mengemas uma atok, maklumlah atok dah tua so tak larat nak mengemas. 

Malam raya dok mengemas memang syok la kan, sambil mengemas dok dengar bunyi mercun sana sini DAMMM DIMMM DUMMM KEBABOMMMM!! Memang membara la hati tak sabor nak main mercun. 

Setiap penjuru uma atok kiteorang kemas, ada yang kena kemas dapur, kemas uma tengah, kemas uma atas, basuh pinggan, sapu sawang2 yang ada, sapu n mop satu rumah, pasang langsir, ganti sarong kusyen, isi kuih raya n tak lupa jugak jadi photographer. Opssss! Tersenarai sekali ke? HAHA.

At last dalam kul 10.30 malam baru settle kemas uma atok. Aduh capek deh, tapi nasib baik kazen2 aku ramai, tenaga muda masih kuat lagi, so aku bagi command diaorang follow je ape yang aku suruh *Maklumlah aku antara yang ter'muda' dikalangan kazen2 aku! Nasib la korang dapat kazen macam aku ni! HAHA*. 

Pape pun thanks for da cooperation dari korang, siap nyayi lagu WONDERPETS sama2 lagi.

"Ape yang penting? KERJASAMA!!" 

Wat gelak je! HAHA. Korang memang best la, macam ni baru boleh buat menantu. Errrrr.... Masing2 sekolah lagi la.

K it's show time :

 


 


  


 


 



Bersambung.... Cerita pagi raya...


AN : Kualiti gambar amat tidak memuaskan. Harap maaf.


0 263 Contengan Jalanan: