Thankz 4 being my followers

Wednesday, August 3, 2011

Tahfiz


Assalamualaikum pembuka bicara..

selamat bersahur + selamat berpuasa ye kawan2x!

kali ni aku nak share pasal 'TAHFIZ/HAFAZ AL-QURAN'

korang tengok tak program 'KALAMULLAH' kat tv3 pukul 5.30 pagi?

untuk hari ke-3 puasa ni aku memang tak terlepas dari tengok program ni..

cerita pasal budak2x sekolah tahfiz perdengarkan ayat hafazan diaorang.

Ya Allah kagum'y tengok! kecik2x lagi dah menghafaz Al-Quran..

bagusnya! fullstop.

seriously teruja tengok diaorang hafaz Al-Quran..

tiba2x terdetik 'kalaulah aku macam diaorang kan bagus'

perasaan tu memang tak dapat dinafikan bila korang tengok program ni..

memang semua orang boleh hafaz al-quran tapi tak semua dapat laksanakan dengan sempurna..

sebabnya semua tu ikut hati.................

kalau sendiri nak buat memang susah la kan...tapi kalau kita istiqomah dalam laksanakan sesuatu perkara InsyaAllah niat murni tu akan terlaksana..

pekata korang tengok baru korang dapat rasa ape yang aku rasa....

KALAMULLAH

TV3

5.30 pagi

Jangan lupa tengok tau!




k salam.

AN : Bila pergi solat terawih kat Parit Sakai (Muar) terpegun dengar suara imam yang lunak + merdu... Imam kat situ budak sekolah tahfiz, kecik lagi dah jadi imam. Subahanallah. 


2 263 Contengan Jalanan:

Khuzrin Kamarudin said...

Pukul 5:30? 80% sedang berpusu-pusu di bazaar ramdhan...

An Najwa said...

adoiii lupa nak state...kul 5.30 pagi bkn ptg...hehe