Thankz 4 being my followers

Friday, April 8, 2011

IKHLAS


Mari kita berdiskusi tentang ikhlas

apakah itu ikhlas?

dari mana datang'y ikhlas itu?

kenapa perlu ada ikhlas dalam diri kita?

ikhlas itu adalah satu amalan yang dilakukan untuk mendapatkan keredaan Allah SWT

ikhlas terletak pada hati yang suci

ia memainkan peranan penting dari segala aspek kehidupan

dalam menuntut ilmu, keihlasan itu perlu ada dalam diri

barulah ilmu senang lekat dalam jiwa...

bak kata mizat "kalau wt keje ko kena ikhlas, xperlu ada niat nak menunjuk2, insyaAllah ilmu tu senang nak masuk dalam jiwa kita"

aku dah try benda ni

mybe before ni aku rasa aku belajar tu kerana terpaksa

(itu kesilapan aku)

sebab tu ilmu susah nak masuk

tapi bila aku try ikhlaskan diri (muhasabah diri)

Alhamdulillah, senang je ilmu nak masuk, macam air mengalir lak...

begitu juga dalam melakukan sesuatu amanah yang dipertanggungjawabkan..

tak perlu merungut 'penat' la kerja itu ini

cuba terapkan unsur2 ikhlas dalam diri

apabila kita ikhlas, InsyaAllah setiap perkara itu akan dipermudahkan

so kepada semua

dalam melakukan apa2 tugas & tanggungjawab yang diberikan

kita tak perlu harapkan perhatian dari orang lain

tak perlu harapkan nama

tak perlu harapkan balasan

apa yang penting adalah

IKHLAS...




renung2kan dan selamat beramal ye kawan2...


AN : Credit to mizat for diz topic....


0 263 Contengan Jalanan: