Thankz 4 being my followers

Sunday, March 13, 2011

Berhati-hati


Berhati-hati

dengan gambar yang anda letakkan di laman web sosial

samada di blog, facebook, myspace, twitter dan yang seangkatan dengannya..

ini kerana gambar anda mungkin akan dicuri oleh individu yang tidak bertanggungjawab..

aku pun pelik dengan budak2 zaman sekarang 

kalau boleh setiap gambar nak show dekat orang ramai

mybe untuk attraction biar ramai yang kenal dengan dia

tak salah nak masukkan tapi kena berhati2 sikit

sebabnya roomate aku dah terkena

ada orang curik gambar dia dekat fb

then pencurik tu edit kasik cantik gambar tu

n tag balik kat roomate aku

ape ke sengal betul pencurik tu, kalau nak amek pun tak payah lah nak tag2 bagai

terkejut la roomate aku diwat'y

orang INDONESIA lak tu

so terus dia buang segala pic yang ada dalam fb tu

so sebagai pengguna yang bijak, berhati2lah dengan setiap perkara yang kita buat

aku tak 'pro' sangat bab privacy picture ni

tapi kalau boleh kita amek lah langkah berjaga2 supaya orang luar tak boleh amek 'HAK' kita dengan sesuka hati...

 agak2 berapa ramai orang yang ada gambar kita dalam simpanan mereka (selain dari membe2 yang rapat dengan kita)

ayokkkk....




AN : So renung2kan dan pikir2kan la ye...daaaaaa...


2 263 Contengan Jalanan:

~cik atin~ said...

thanx 4 engatan...salam kenalan..he6

An Najwa said...

orait cik atin..
salam ukuwah...=)