Thankz 4 being my followers

Thursday, January 6, 2011

Welcome to Melaka


Assalamualaikum pembuka bicara

first of all, nak minta maaf cz dah lama tak update blog

baru petang tadi aku menamatkan sesi orentasi pelajar baru atau lebih dikenali sebagai

'Minggu Permantapan Siswa Sesi Jan - Apr 2011'

di UiTM Kampus Bandaraya Melaka

meneruskan sisa2 hidup aku kat sini

alhamdulillah mungkin telah tertulis rezeki aku kat melaka

macam dalam mimpi lak

Welcome To Melaka Najwa!

banyak input yang aku dapat sepanjang minggu orentasi

bukan senang nak jadi seorang pemimpin

aku respek kat MPP uitm ni

cz bila diaorang berdepan dengan pelbagai ragam pelajar

diaorang still cool

bukan senang nak berdepan dengan keadaan macam ni

tetiba teringat lak YDP MPP UiTM Segamat, Abg Am, masa orentasi dulu

perangai dia sejibik dengan Abg Shahir YDP MPP UiTM KBM

lembut bila bagi arahan n sentiasa senyum

tapi dalam kelembutan still ada ketegasan

tapi seorang pemimpin still dipandang serong oleh orang luar

aku pelik r, mungkin tak ada peluang untuk orang luar tu jadi pemimpin

jadi orang luar akan menindas seorang pemimpin

hmmmmmmmmm.............

pape pun

yang baik jadikan tauladan dan yang buruk dijadikan sempadan

itulah input yang aku dapat sepanjang minggu MPS ni...

daaaaaaa......



AN : Nak jadi MPP boleh tak? 
MPP : Majlis Perwakilan Pelajar



0 263 Contengan Jalanan: