Thankz 4 being my followers

Wednesday, December 8, 2010

EGO


Setiap orang mempunyai ego tersendiri

bukan motor EGO ye tetapi perangai ego

adakalanya ego ni baik untuk diri 

tetapi adakalanya ego akan menghancurkan diri sendiri

sape setuju dengan statement ni sila angkat tangan.... :p

bagi perempuan seelok2nya kena ada ego sendiri 

sebab dia tak akan mudah ditipu oleh lelaki

contohnya :

L = 'awak dah lama kita kenal, malam ni jom keluar saya bawa awak pergi minum2"

P = 'boleh tapi ada syaratnya, saya kena bawa kawan saya sekali"

L = 'mana boleh, xbest la kalau ada kawan awak"

P = 'kalau macam tu tak apa la, kita xpayah keluar'

L = 'eh jangan la macam tu, awak sorang je boleh la awak sekali ni je'

P = 'tak nak'

L = 'oi minah ko apasal belagak sangat? ingat cantik sangat la tu, dah kira untung aku ajak kau keluar, kalau bukan aku ajak, aku rasa tak ada siapa yang nak keluar dengan kau'

P = 'tak apa tak jadi masalah pun'

L = 'belagak punya perempuan'

ehem2x dialog diatas menunjukkan sedikit keegoan seorang perempuan

dialog ini adalah rekaan semata2 tidak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia....

dialog ni menunjukkan seorang perempuan yang menolak lamaran lelaki untuk keluar di malam hari

betul ape yang perempuan tu buat, mungkin dia fikir risiko yang bakal terjadi

ye lah zaman sekarang macam2 boleh jadi

kes culik, rogol dan yang seangkatan dengannya lah

so lebih baik kita amek langkah berjaga2

bak kata seorang sahabat ST1

bukan group ST12 ye tapi

its stand for SAFETY FIRST,,,,

bukan setakat perempuan tapi lelaki pun sama
lelaki pun kena ada ego sendiri

kalau dah kawen n bini tak kasik balik uma mak sendiri, tak payah lah nak ikut kata bini tu

lelaki kan ada kuasa VETO so boleh gunakannya time2 macam ni

ingat satu perkara, jangan kerana nak jaga hati bini kita kena abaikan orang tua kita

kalau kerana kebaikan kita kene ada ego sendiri

tapi.................................

jadi orang tu jangan terlampau ego

kerana ego kita pandang orang bawah kita sebelah mata je

tu untung kalau pandang sebelah mata ada sampai tak pandang dua2 belah mata

ni khas kepada bos2 dan juga orang2 yang ada jawatan tinggi dalam syarikat tak pun dekat IPT n yang seangkatan dengannya

orang sekeliling akan benci bila tengok perangai ego kita tu

benci, menyampah, meluat segalanya ada la,....

so kalau nak ego biar lah kena pada tempatnya ye kawan2....

k itu pandangan aku tentang topik ni................daaaaaaaaaaa


AN : Kan best kalau ada motor EGO.....alahai sweetnye.........;p



0 263 Contengan Jalanan: